<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 24 augustus 2014 : Gullegem (20km)

zondag 24 augustus 2014

24 augustus 2014 : Gullegem (20km)

De tocht startte vanuit de dwarsschuur (anno 1732) van de vroegere hoeve "'t Goet te Wynckele" in het centrum van Gullegem. Ik begon de wandeling langs de oevers van de Heulebeek, die door het centrum van de gemeente stroomt. Via enkele mooie veldwegen leidde het parkoers ons vervolgens naar de watertoren. Boven op de heuvel heeft men een mooi uitzicht over de Leievallei.
Daarna wandelde ik naar de Tinnekesgemeente Heule, het geboortedorp van Stijn Streuvels, waar de wandelclub een rustpost had ingericht. Bij de eerste passage had ik ruim zeven kilometer afgelegd. Ik vervolgde onmiddellijk mijn tocht en wandelde naar Heule-Watermolen. Hier stond vroeger langs de oevers van de beek een watermolen. Onderweg passeerde ik "Preetjes Molen", de enige vlaszwingelmolen van Europa.  Het grootste deel van de dorpskern van Heule-Watermolen is beschermd als dorpsgezicht. Op de terugweg naar Heule stapte ik nog door het speelplein de Warande. In de jaren 60 werden 's morgens de kinderen uit de omgeving met bussen naar het speelplein gebracht en dan 's avonds terug opgepikt na een dagje ravotten. Na de 2 de doortocht in het centrum van Heule en een korte pauze wandelde ik doorheen het kasteelpark, waaromheen de Heulebeek stroomt. Via de wijk Waterhoennest in Bissegem en een mooi onverhard pad ging het uiteindelijk opnieuw richting startzaal.
De Wevelgemse wandelclub "de Guldenbergstappers" had mij aangenaam verrast met een mooi, afwisselend parkoers met heel wat onverharde paadjes en veldwegen doorheen de vallei van de Heulebeek.




dwarsschuur van de vroegere hoeve "'t Goet te Wynckele"



Preetjes Molen



Het parkoers op RouteYou : Gullegem 24 augustus 2014

Foto's : Gullegem 24 augustus 2014


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage