<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 15 februari 2013 : Lokeren (17km)

vrijdag 15 februari 2013

15 februari 2013 : Lokeren (17km)

Krokustocht - WSV De Reynaertstappers

Vanuit de startzaal hadden de wandelaars de mogelijkheid om 2 lussen te stappen. De eerste lus was bijna 8km lang en trok door het Molsbroek, een prachtig stuk natuur. De tweede lus van 9km ging richting Daknam en door enkele stadsparken en het centrum van Lokeren.



Na de start kwam ik weldra in het "Molsbroek", een natuurgebied (moerasgebied) van zowat 80ha ten oosten van Lokeren. Ik volgde de verharde wandeldijk en bereikte na een tijdje het bezoekerscentrum.

Na een kort bezoekje vervolgde ik de tocht door het Molsbroek tot aan het jaagpad langs de Durme en stapte zo verder langs de oevers terug naar Lokeren.

De parkoersmeester liet ons het wandelpad "Molsbroek Buylaersroute" volgen tot aan het natuurgebied de "Buylaers", bestaande uit meersen langs de linkeroever van de Durme. Via het kasteelpark "Verloren Bos" met kasteel, koetshuis en ijskelder bereikte ik opnieuw het vertrekpunt van de tocht.
De tweede lus begon door het bospark. Via een wandelpad stapte ik richting Daknam tot aan het voetbalveld van Sporting Lokeren. Wat later volgde ik een poosje de drukke N70 en wandelde daarna via de oevers van de Durme en het station tot aan het Prinses Josephine Charlottepark in het Lokerse centrum.

Via de linkeroever van de Durme en het "Verloren Bos " bereikte ik de startzaal en het eindpunt van de tocht.
Het was een aangename kennismaking met enkele mooie natuurgebieden, stadsparken, de Durme en het centrum van Lokeren.

Hier kun je de fotoreportage bekijken : Lokeren 15 februari 2013

Het verslag volgt.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage