<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 6 januari 2013 : Sint-Eloois-Winkel (21km)

zondag 6 januari 2013

6 januari 2013 : Sint-Eloois-Winkel (21km)

De Winkelse Stappers organiseerden vandaag vanuit Sint-Eloois-Winkel hun 19de Nieuwjaarstocht. Maar voor het nieuwe bestuur van deze wandelvereniging was het hun allereerste organisatie. Toen ik omstreeks 8h30 bij de startzaal aankwam, was het reeds zeer druk en 250 wandelaars waren reeds voor mij gestart. Men had de keuze uit 3 verschillende omlopen : nl 6, 13 of 21km. Ik schreef me in voor het parkoers van de 21 km.
 

We liepen richting Sente (Sint-Katharina). Deze parochie ligt op het grondgebied van Heule (Kortrijk), Lendelede en Kuurne. Parkoersmeester Joris had mooie, rustige wandelwegen uitgekozen en de wandelaars konden een aantal malen kiezen uit een "natuur"-parkoers of verhard. Ik koos telkens voor het natuur-parkoers en leerde zo heel wat nieuwe wegels kennen.
  

Na 7km bereikte ik de rustpost in 't Senter.
Ik begroette er Patrick. Hij was de kassier van dienst. Na een korte babbel en na wat nieuwjaarswensen besloot ik om onmiddellijk de lus te starten.

De parkoersmeester stuurde ons richting Lendelede en liet ons kennis maken met het Patrijzenbos, een mooie brok natuur, en de berkapel, die gelegen is op een hoogte. Via rustige wegen stapten we vanuit Lendelede terug naar Sente.
 

In de rustpost nam ik een korte pauze en vervolgde een poosje later mijn tocht in het gezelschap van Marie-Madeleine en Rik. We stapten via Groene-Boomgaard en Steenbeekbos terug naar de Rijstpoepkesgemeente.

Ik had genoten van een mooie en verzorgde tocht. Proficiat aan het ganse team van de Winkelse Stappers en aan parkoersmeester Joris.
Er waren uiteindelijk 2149 deelnemers.

Hier kun je mijn foto's bekijken : SintElooisWinkel 6 januari 2013

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage