<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 25 januari 2015 : Knokke (32 km)

zondag 25 januari 2015

25 januari 2015 : Knokke (32 km)

Zwintocht : wandeling van Knokke naar Cadzand en Retranchement


De wandeltocht startte aan het voetbalstadion van Knokke. Via het Caddiespad, dat dwars doorheen het golfterrein van Knokke loopt en de Sparrendreef bereikte ik de Zeedijk.
Ik had gekozen voor de omloop van 32 km en na een eerste rustpost in Knokke was Cadzand mijn volgende bestemming. Deze Zeeuwse badplaats bereikte ik via de kustpromenade, het natuurgebied het "Zwin" en het schelpenpad langs de Internationale Dijk. Net voor Cadzand stapte ik voorbij de grenspaal 369, de laatste grenspaal op de grens met onze noorderburen. Ik had er een mooi zicht op de Zwinmonding en de Zwinvlakte. In strandpaviljoen "de Zeemeeuw" op het strand van Cadzand was er een rustpost.
Ik verkoos echter om onmiddellijk door te stappen naar het kleine vestingdorpje Retranchement, een deelgemeente van Sluis.
Na een korte rustpauze in Retranchement stapte ik via kaarsrechte wegen doorheen de polders (de Hazegraspolder) terug naar Knokke.
Onderweg merkte ik een gedenksteen op die herinnert aan de Canadese Bevrijdingsroute (Knokke 2 november 2014).
Uiteindelijk kwam ik bij de oude wijk "Het Kalf" met zijn mooie Kalfmolen. Het parkoers maakte nog een ommetje tot Westkapelle en na 32 km bereikte ik opnieuw de startzaal.

Wandelaars kunnen deze omgeving ook verkennen via de knooppunten van het grensoverschrijdend wandelnetwerk Zwin.
(Wandelnetwerk Zwin)


Mijn fotoreportage : Knokke 25 januari 2015







Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage