<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: Luc Gregoir : van Rome naar Antwerpen (2012) en voetreis van Syracuse naar Rome (2014)

donderdag 15 januari 2015

Luc Gregoir : van Rome naar Antwerpen (2012) en voetreis van Syracuse naar Rome (2014)

In 2014 stapte Luc Gregoir vanuit Syracuse (het Zuid-Oosten van Sicilië) naar Rome via de Sentiero Italia en de Via Francigena del Sud. Na bijna 2000 km en 72 stapdagen bereikte hij zijn doel.

Wat was de motivatie van Luc ?

In zijn blog "syracusenaarrome.blogspot.be" legt hij uit waarom hij deze voettocht stapte :

"1948 km heb ik gestapt 43490 meter geklommen en evenveel meter afgedaald door een honderdtal dorpen ben ik gelopen en vele mensen heb ik gesproken in een poging mensen te begrijpen,  de problemen van de regio waarin ze in leven het wezen van het landschap en de praktijken van hun religie.  In geen van deze zaken ben ik gelukt maar ik heb emotie gevoeld bij het land waar ik doortrok en bij de mensen die ik heb ontmoet en bewaar dit in mijn hart. Dit is het antwoord op de veel gestelde vraag waarom doe je dit."


Luc was niet aan zijn proefstuk toe want in 2012 stapte hij vanuit Rome naar Antwerpen.
Hij noemde deze tocht : La Strada del Nord. Hij overbrugde de afstand van 2400 km in 93 stapdagen.
Zijn ervaringen onderweg kun je nalezen op zijn blog : lastradaanord.blogspot.be.
Luc koppelde deze tocht ook aan een sponsoractie voor een beter leven voor de zwerfkinderen van Rio de Janeiro.

Over zijn voetreis van Syracuse naar Rome brengt hij op 22 januari verslag uit.




Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage