<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 22 december 2013 : Kemmel (16km)

zondag 22 december 2013

22 december 2013 : Kemmel (16km)

Kersttocht


organiserende club : Heuvellandstappers : http://www.heuvellandstappers.be/



De wandelaars hadden de mogelijkheid om 3 lussen te stappen vanuit OC De Gaper in Kemmel.
Ikzelf koos voor de 3de lus (9km) en de 2de lus (7km). Beide lussen liepen in zuidelijke richting.
Ik stapte eerst de 3e wandellus. Deze ging eerst een eindje door het provinciedomein Kemmelberg en langs de flanken van de Monteberg.. De veldwegen waren drassig en modderig, maar het Heuvelland is een waar wandelparadijs. Uiteindelijk ging het richting Nieuwkerke en Wulvergem. Op de terugweg naar Kemmel kreeg ik een regenvlaag over mij heen. Ik passeerde nog een soldatenkerkhof (Packhorse Farm Shrine Cemetery) en via het Warandepark bereikte ik het marktplein, de Dries in Kemmel.
De tweede lus liep  in dezelfde richting en ik kruiste af en toe het parkoers van de 3e lus. Op het einde werd er nog een mooi ommetje gemaakt door het Warandepark. In het park staat het kasteel, waar nu het gemeentehuis van Heuvelland is gehuisvest. Uiteindelijk arriveerde ik opnieuw op het gezellige marktpleintje van Kemmel : de Dries. Hier staat een oude kiosk en het beeldje het "Kemmels Gapertje", dat in deze kerstperiode als kerstman is verkleed.



Het parkoers : Kemmel 22 december 2013

Mijn fotoreportage : Kemmel 22 december 2013





Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage