<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 27 oktober 2013 : Watou (19km)

zondag 27 oktober 2013

27 oktober 2013 : Watou (19km)

Frontieretocht : wandeling in de grensstreek rond Watou


organiserende club : Witsoone Stappers (Krombeke)

Ik startte vanuit het kunst- en brouwersdorp aan de Schreve: Watou. Ik had me ingeschreven voor het parkoers van 25km.
In het eerste gedeelte van de tocht liep ik een stukje op Frans grondgebied. In de verte zag ik de Catsberg liggen en het stadje Cassel boven op de Casselberg. De zon scheen en de lucht kleurde prachtig blauw, maar er stond een hevige wind. Op de velden en de akkers liepen groepen jagers met hun jachthonden. Ze hielden hun jachtgeweer in aanslag, en nu en dan weerklonk er een schot. De eerste rustpost, na een 7-tal kilometer, was in Watou.
Daarna ging het in de richting van het gehucht "de Pauw". Hier was er een rustpost ingericht in de loods van een boerderij. Gelukkig had ik net op tijd de rustpost bereikt voordat het hemelwater met bakken uit de lucht begon te vallen. Ik dronk er een lekkere Sint-Bernardus en at een broodje en maakte ondertussen een praatje met Jef. Na een halfuurtje was het gestopt met regenen en brak de zon opnieuw door het wolkendek.
Door de stortbui had ik noodgedwongen wat langer gerust dan gepland en besloot ik dan maar om van hieruit onmiddellijk terug te stappen naar Watou en de lus van 6km naar het Helleketelbos niet te stappen.
Ik had genoten van een mooie, rustige tocht in het licht golvende landschap van het Hoppeland.

Hier kun je mijn fotoreportage bekijken : Watou 27 oktober 2013



Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage