<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 20 oktober 2013 : Beselare (12km)

zondag 20 oktober 2013

20 oktober 2013 : Beselare (12km)

Herfsttocht- Drevetrotters Zonnebeke


Wandelclub "de Drevetrotters" uit Zonnebeke organiseerde vanuit deelgemeente en heksendorp Beselare hun Herfsttocht. De wandelaars konden zich voor diverse afstanden inschrijven in "De Leege Platse", het gloednieuwe ontmoetingscentrum van Beselare.


Ik koos voor het parkoers van 12km. De tocht ging in de richting van Geluveld, waar na een 5-tal kilometer een rustpost voorzien was. Op de akkers stonden plassen en de paadjes en de veldwegels lagen er soms nogal modderig bij. Dit kon mijn echter niet deren want het herfstzonnetje zorgde voor aangenaam wandelweer.

 

In de verte zag ik het mooie kerkje van Geluveld, gelegen op een heuvelrug.
Het dorpje lag tijdens de "grooten oorlog" in de frontzone en werd  volledig verwoest. Op de plaats waar vroeger een molen stond, passeerde ik een gedenkteken uit WOI, dat herinnert aan één van de vele bloedige veldslagen.


Ook het kasteel van Geluveld werd volledig verwoest maar werd later heropgebouwd. Door de gesloten toegangspoort kon ik een glimp opvangen van het kasteel.


De wandelaars, die hadden gekozen voor een langere afstand, trokken van hieruit naar de Gasthuisbossen. Ikzelf stapte via rustige wegen naar het Polygoonbos in Zonnebeke. Ik stapte doorheen het bos en bereikte na een tijdje het café "de Reutel".

 

Via een mooie boerenwegel bereikte ik uiteindelijk opnieuw de dorpskern van Beselare. Op het marktplein voor de kerk passeerde ik nog de heksenweegschaal en het bronzen beeld van een heks.



Hier kun je de fotoreportage bekijken : Beselare 20 oktober 2013



Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage