<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 15 september 2013 : Deinze (24km)

zondag 15 september 2013

15 september 2013 : Deinze (24km)

Canteclaermarsen - Wandelclub Natuurvrienden Deinze
Wandeling vanuit Deinze naar  de vroegere "vlasdorpen" : Wontergem en Grammene.
We volgden de Vlasroters wandelroute langs een oude Leiearm en kwamen uiteindelijk in Wontergem. De Vlasroters wandelroute werd in mei van dit jaar door Toerisme Oost-Vlaanderen ingehuldigd en bestaat eigenlijk uit 4 wandellussen die op elkaar aansluiten en starten in Wontergem, Grammene en Gottem.
Lucien Buysse, die de Tour de France won in 1926, is geboren in Wontergem. Aan de kerk van het dorpje stapte ik voorbij het standbeeld van deze flandrien.


Vanuit Wontergem volgde een lus van een 5-tal kilometer en daarna ging de tocht richting Grammene. Via dezelfde prachtige oude Leiearm bereikte ik opnieuw Deinze.
Aangezien ik vergat de geheugenkaart in mijn fototoestel te plaatsen, kon ik geen foto's maken en kan ik dus ook geen fotoreportage van de tocht publiceren.


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage