<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 14 april 2013 : Moorsele (12km)

zondag 14 april 2013

14 april 2013 : Moorsele (12km)

13de Stekseltocht


wandelclub : de 7 mijl-stappers.

De wandelclub uit Moorsele organiseert jaarlijks in de maand april de "Stekseltocht". Het OC "De Stekke", in het centrum van de gemeente, deed dienst als startzaal.
Ik koos voor het parkoers van 12km. Na de start stuurde de parkoersmeester de wandelaars onmiddellijk over een prachtig wandelpad (het Groen Lint) langs de meanderende Heulebeek.

 

Zo verliet ik stilaan de dorpskern van de Stekselgemeente. Via rustige en onverharde paden kwam ik wat later bij het militaire vliegveld van Moorsele, dat nu vooral gebruikt wordt voor parachutespringen. Ik volgde een graspad langs de rand van het vliegveld. Een vliegtuig had een lading valschermspringers gedropt. Links van mij zag ik de kerkjes van Ledegem en Rollegem-Kapelle.

 
 

Ik kwam uiteindelijk bij de wijk de "Barakken" en wat later bij de rustpost "Wulfsdam", gesitueerd tussen Moorsele en Rollegem-Kapelle.
Na de rust liet de parkoersmeester ons kennismaken met het "Wulfsdambos". Via rustige wegen liepen we richting de wijk "Overheule" en kwamen we bij de Meerlandhoeve, waar we werden getrakteerd op een stuk fruit.


Uiteindelijk bereikte ik opnieuw de dorpskern en de Heulebeek.
Via het Groen Lint en het kasteel Grimaldi kwam ik terug bij het OC De Stekke.

 

Ik had genoten van een rustige tocht en van het prille lentezonnetje.
1796 wandelaars hebben deelgenomen aan de tocht.
 


Hier kun je de foto's bekijken : Moorsele 14 april 2013

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage