<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 1 april 2013 : Oostkamp (28km)

maandag 1 april 2013

1 april 2013 : Oostkamp (28km)

Houtlandtocht


Op paasmaandag organiseerde de wandelclub “De Godelievestappers” uit Ruddervoorde de Houtlandtocht. De ruime sporthal “de Valkaart” in Oostkamp deed dienst als startplaats. Ik schreef me in voor het parkoers van 28km en vertrok iets na 9uur.
Onmiddellijk na de start stapte ik voorbij het kasteel “Gruuthuuse” en maakte daarna kennis met de mooie natuur van de “Warandeputten” en een oude meander van de “Rivierbeek”.

  

Wat later bereikte ik Moerbrugge en het kanaal  Gent-Brugge. In Moerbrugge , een deelgemeente van oostkamp, werd een monument opgericht ter ere van de Canadese soldaten die hier in 1944 sneuvelden bij de bevrijding.
 


Het kanaal zou ik een tijdje volgen en het was rustig en aangenaam wandelen in het zonnetje. Wat verder in de zaal “Oud Stuivenberg” kreeg ik een 1ste stempel.

Na de controle liep ik door een bos en bereikte zo het kasteel Cellen. Het lawaai van het  verkeer dat voorbij raasde op de wat verder gelegen autoweg was enorm. Ik stapte over de brug van de autostrade en kwam zo bij het kasteel “Erkegem “ en daarna de 2de controle. Na de stempel liep ik via Nieuwenhovebos  en het Kampveldbos tot bij het kasteel “Rooiveld”.

 

De 3de controle was in Waardamme in een zaaltje dat ik ken van de “Nacht” (100km).
Ik nam er even de tijd om iets te eten en te drinken en vervolgde nadien de tocht. Nu stapte ik voorbij het kasteel “Woesten” en het Waaroostpark met zijn prachtige villa’s. In “t Roodhof” vlakbij het kasteel “Nieuwburg” was de laatste controle.

 


De Godelievestappers lieten mij uitgebreid kennis maken met de mooie natuur, de bossen en de prachtige private kasteeldomeinen in de omgeving  van Oostkamp. Ik feliciteer de organiserende club voor de mooie tocht.

Hier kun je de foto's bekijken : Oostkamp 1 april 2013

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage