<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 13 december 2015 : Slijpe (22 km)

zondag 13 december 2015

13 december 2015 : Slijpe (22 km)

Poldertocht vanuit Slijpe (Middelkerke)


Bij mijn aankomst in Slijpe kon ik mijn wagen parkeren op de kleine parking voor de startzaal. Veel deelnemers hadden zich blijkbaar nog niet aangemeld. Misschien schrikte het mindere weer de wandelaars af. De lucht zag grijs en er viel een lichte, miezerige motregen.
Er was eerst een plaatselijke lus vanuit de Middelkerkse deelgemeente Slijpe. De wandeltocht volgde een poosje de bepijling van de "Slijpewandeling" (14km).
Langs de kant van de weg merkte ik infoborden op met informatie over de omgeving. Een eerste bord leerde me dat de Tempeliers, een religieuze tempelorde, hier in de middeleeuwen heel actief waren en er het "Groot Tempelhof" bouwden. Op een infobord wat verder las ik dat er bij de aanleg van de nabije autoweg Romeinse bewoningsresten en een aantal zoutoventjes uit deze periode werden opgegraven. Zout was in die tijd zeer waardevol en een belangrijk handelsproduct.
Ondertussen was het gestopt met regenen en bij mijn doortocht in de startzaal in Slijpe liet ik wat overtollige kledij (dikke trui en regenbroek) achter. Ik dronk terwijl een koffie en na een korte babbel met Roland vervolgde ik de wandeling.
De tocht ging nu langs het kanaal Plassendale-Nieuwpoort tot Leffinge. Ik pauseerde er eventjes in een Tearoom aan de Leffingebrug. Het parkoers volgde nog een tijdje de vaart en daarna ging het opnieuw door de vlakke, weidse polders naar Slijpe.



Enkele foto's: Slijpe 13 december 2015

polders in SlijpeKapel Nood zoekt Troost in Slijpe


Kanaal Plassendale-NieuwpoortKanaal Plassendale-Nieuwpoort in Leffinge



Labels: ,

1 reacties:

Op 14 december 2015 om 09:10 , Anonymous Mario Carton zei...

153 deelnemers! Dat kan tellen! Amai dat is wel zeer weinig......

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage