<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 1 november 2013 : Ename (19km)

vrijdag 1 november 2013

1 november 2013 : Ename (19km)

Soepgroentetocht.
Er werd gestart vanuit de parochiezaal in Ename, een deelgemeente van Oudenaarde, aan de voet van de Vlaamse Ardennen. De wandelaars konden kiezen uit 3 verschillende omlopen : 6,12 of 18km.
Via Bos t'Ename, gelegen op de zuidflank van de Scheldevallei, ging het naar Mater. Het dorp ligt ieder jaar steevast op het parkoers van de Ronde van Vlaanderen en de renners krijgen hier telkens een ferme kasseistrook te verwerken.



Na 6km was er een eerste rustpost voorzien. Ik had gekozen voor het parkoers van 18km en vanuit Mater was er een lus van een 6-tal km uitgepijld. Het was prachtig wandelen in het glooiende landschap van de Vlaamse Ardennen. In deze lus maakte ik kennis met de 2 molens van Mater. De hoog gelegen Tissenhovemolen, een windmolen, en de Zwadderkotmolen, een watermolen langs de Oossebeek. De watermolen is beschermd als monument en er is nu een restaurant ingericht. Na 6km kwam ik een tweede maal in de controlepost in Mater.




Nu volgde ik een poosje de Bierbrouwerroute. Mater heeft niet alleen 2 molens maar er zijn ook 2 brouwerijen : de brouwerij "Roman" en de kleine ambachtelijke brouwerij "Smisje".
Ik passeerde ook nog de mooie Sint-Amelbergakapel en via het pittoreske Volkegem stapte ik terug naar Ename.



De wandelaars kregen van de organiserende wandelclub een zak soepgroenten cadeau.

Hier kun je de fotoreportage bekijken : Ename 1 november 2013



Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage