<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 31 augustus 2013 : Bissegem (20km)

zaterdag 31 augustus 2013

31 augustus 2013 : Bissegem (20km)

Door omstandigheden kon ik mij vandaag geen verre verplaatsing veroorloven. Op de wandelkalender van AKTIVIA was er een wandeling (maximum 10km) vanuit het nabije Bissegem geprogrammeerd.
Aangezien ik toch wat meer kilometers wou wandelen, besloot ik om naar de startplaats in Bissegem te stappen en om na de wandeling ook terug huiswaarts te stappen.
Na een uurtje  (mijn Garmin gaf aan 6km) bereikte ik de startplaats.
Daar aangekomen, stelde ik vast dat de club ook een parkoers van 20 km had uitgepijld. Ik koos voor deze afstand.
De tocht bracht me via de Leieboorden en het Magdalenapark naar de eerste stempelcontrole op de Pottelberg.

 


Daarna stapte ik verder via de villawijk Rodenburg in de richting van het Kennedypark.
Nadat ik de drukke autoweg overstak, kwam ik bij de gebouwen van het nieuwe ziekenhuis van Kortrijk. Men is er momenteel bezig het ziekenhuis verder uit te bouwen en ik stond eventjes perplex toen ik de omvang en de grootte van deze site aanschouwde. Werkelijk indrukwekkend.



Ik passeerde  wat later de kantoorgebouwen van het Kenndeypark en kwam terecht in het prachtige, glooiende landschap ten zuiden van Kortrijk. Via enkele onverharde paden bereikte ik de wijk Sint-Anna en het Don Boscocollege en uiteindelijk de wijk Marionetten.





Ik liep er doorheen het prachtige natuurgebied dat werd aangelegd op een voormalige stortplaats. Boven op deze heuvel kwam ik bij de Libel. Van hieruit genoot ik van het mooie panorama. Via het bezoekerscentrum "Hof te Coucx" wandelde ik terug naar de Pottelberg.




Nu ging de tocht via een bedrijvenzone en de rand van Marke richting Leie. Ik volgde een tijdje de rivier in de richting van Kortrijk en via het natuurgebied "de Neerbeekvallei" bereikte ik het centrum van Bissegem om uiteindelijk langs de drukke weg naar de aankomst te stappen.




Ik had door enkele mooie stukken natuur gewandeld en genoten van de mooie golvende streek ten zuiden van Kortrijk.

De foto's : Bissegem 31 augustus 2013


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage