<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 15 juli 2012 : Marche Adeps in Templeuve (20km)

zondag 15 juli 2012

15 juli 2012 : Marche Adeps in Templeuve (20km)

Voor mijn zondagse tocht reed ik vandaag richting Tournai waar vanuit Templeuve een Marche Adeps werd georganiseerd. Er waren in de loop van de voormiddag al enkele buien gevallen maar men beloofde droger weer vanuit het westen.
Ik vertrok iets na 11 voor het parkoers van 20km. Het was droog en de zon liet zich nu en dan voelen en het was aangenaam wandelen. De tocht startte richting Nechin en via enkele mooie wegels die ik reeds kende van mijn vorige tocht vanuit Estaimbourg (zie wandeling van 17 juni 2012) ging ik richting dorpskom van Nechin, gelegen op de grens met onze zuiderburen.


Ik passeerde er het vroegere douane-kantoor en liep wat later voorbij de ruine van het "Chateau de la Royère".


De lucht zat in de verte behoorlijk donker van de dreigende regenwolken en ik zag de regen uit de lucht vallen. Ik bleef voorlopig gelukkig bespaard van het "hemelse" water al vreesde ik dat mijn geluk niet zou blijven duren.
Ik schatte dat ik ongeveer halverwege de tocht was en toen begon het ook lichtjes te druppelen. Ik trok mijn regenjasje aan en toverde mijn paraplu tevoorschijn. Wat later hoorde ik een donderslag maar het bleef gelukkig bij die ene. De parkoersverantwoordelijke verwende ons met een gevarieerd parkoers en onverharde wegels die er evenwel modderig en nat bij lagen.


Op het meest zuidelijke punt van de wandeling werd het "bois de Dossemer" gerond. Hier waren de wegen volledig onder water gelopen en er zat niets anders op dan hier en daar door de plassen te stappen.

Het regende ondertussen minder hard en ik stapte richting Templeuve.



Na 20 km bereikte ik opnieuw het vertrekpunt, waar ik genoot van een donkere "Saint-Martin" (brouwerij van Brunehaut). Het was een mooie tocht, jammer van het regenweer.

Hier vind je de volledige fotoreportage : Templeuve 15 juli 2012




Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage