<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 8 juli 2012 : Pottebrekerstocht vanuit Heuvelland (12km)

zondag 8 juli 2012

8 juli 2012 : Pottebrekerstocht vanuit Heuvelland (12km)

De weersvoorpellingen voor vandaag waren niet zo gunstig en er werd heel wat nattigheid voorspeld.
En inderdaad gedurende de morgen viel de regen bij momenten met bakken uit de lucht.
Ik besloot om het er na de middag toch op te wagen want er zouden opklaringen volgen.
Ik reed richting Heuvelland waar wandelclub de "Westhoekstappers" vanuit De Klijte hun pottebrekerstocht inrichtten.
Iets voor 2uur vertrok ik vanuit de startzaal. Gezien het late uur beperkte ik mij tot de tocht van 12km.


Ik was amper vertrokken of er daagden dreigende regenwolken op en een weinig daarna vielen de eerste regendruppels en werden de hemelsluizen overvloedig geopend. Na een 10-tal minuutjes was de regenbui over getrokken.
Het vele regenwater had de onverharde paden herschapen in een ware modderpoel en het was zoeken naar het juiste spoor om de voeten droog te houden.


De modderpaden konden mij niet deren want het was prachtig wandelen in de mooie natuur van het Heuvelland.
De parkoersmeester stuurde ons richting Loker waar na 6km stappen de rustpost was voorzien.
Na de rust keerden we terug naar De Klijte. We startten in de richting van Dranouter en passeerden de wijngaard van "Klein Rijselhoek".


Eventjes nadien stuurde de parkoersmeester ons een mooie veldweg (Hofstraat) ingestuurd.


Voor ons lag de Kemmelberg (156m) en aan onze linkerkant zagen we de Scherpenberg (125m) liggen maar we moesten geen van beiden beklimmen.
Net voor we de dorpskom van De Klijte bereikten, moest de pittige klim van de Zavelaar worden verteerd.

De volledige fotoreportage : Heuvelland 8 juli 2012

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage