<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 11 juli 2012 : Oosthovetocht Ledegem (18km)

woensdag 11 juli 2012

11 juli 2012 : Oosthovetocht Ledegem (18km)

Vandaag op de Vlaamse Feestdag genoot ik van een vrije dag en deze heb ik in de voormiddag ingevuld met de "Oosthovetocht", een wandeltocht ingericht door wandelvereniging "'t Wandel Voetje". Deze tocht startte vanuit Rollegem-Kapellle de kleinste deelgemeente van Ledegem.

De club "'t Wandel Voetje" werd pas dit jaar opgericht en heeft Ledegem als uitvalsbasis gekozen.
De Oosthovetocht was vandaag hun 2de organisatie.
De wandelaars hadden vanuit de startzaal "De Kobbe" de keuze uit 3 lussen en men kon daarenboven op elk van deze lussen steeds kiezen voor een kortere of een langere omloop. Er waren voor de wandelaars dus heel wat verschillende afstanden beschikbaar. Kortom voor iedereen wat wils.


Aangezien Stefaan Bailleur, bestuurslid van de club, had onthuld dat hij de derde lus de mooiste vond, startte ik omstreeks 8h15 meteen met deze lus.
Vanuit "de Kobbe" wandelde ik via landelijke en onverharde wandelwegen naar de dorpskom van Ledegem. Via de vroegere spoorwegbedding van de lijn Roeselare-Menen bereikte ik de "Heulebeek"
 en via de oever van deze beek uiteindelijk via een doorsteek op privé-domein de kerk van Ledegem .
Daarna staptte ik verder richting Hemelhoek. Onderweg passeerde ik enkele waardevolle historische gebouwen van Ledegem, zoals het Peereboomhuis en de oude Pastorie.

Via de Hemelhoek en enkele ondergelopen landwegen bereikte ik "Oosthove" , een prachtige hoeve met inscriptie 1778 boven de poort (eerste vermelding omstreeks 1236).


Daarna werd er opnieuw richting startplaats gestapt.
Daarna startte ik voor de 1ste lus. Er werd gewandeld in de richting van Rumbeke (Duizendzinnen) en via een prachtige boomgaard met appelbomen (privé-domein) keerden we terug naar Rollegem-Kapelle.

Onderweg werd ik 2-maal "beloond" met een regenbui. Het is duidelijk geen "zomerweer" maar uiteindelijk is dit wat mij betreft aangenaam "wandelweer" alhoewel het wat "zonniger" mag wezen.
De derde lus was inderdaad ook volgens mijn oordeel de mooiste van de twee. De 2de lus kan ik echter niet beoordelen aangezien ik deze wegens tijdsgebrek niet kon stappen.
Ik wil zeker de club feliciteren met de goede organisatie en het prachtige parkoers.
Meer informatie betreffende de wandelcub : http://twandelvoetje.webs.com/

Bekijk hier de volledige fotoreportage : Ledegem 11 juli 2012

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage