<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 30 januari: Wevelgem (28 km)

zaterdag 30 januari 2016

30 januari: Wevelgem (28 km)

Wandelen in de Leiestreek : Wevelgem, Lauwe en het Preshoekbos.


Gisteren had ik aandachtig het weerbericht aangehoord. De weerman voorspelde niet veel goeds: veel, heel veel regen. Een blik op de site van buienradar leerde me dat het na de middag toch wat droger zou worden vanuit het Westen. Dus: waarom binnen blijven?
Daarenboven ben ik van mening dat een mens zich niet al te veel mag verwennen want anders verworden we tot een serreplantje.
De dappere wandelaars kregen bij de inschrijving een eierkoek als startpremie. Op mijn startkaart noteerde ik moedig 26 km als afstand en gewapend met regenpet, regenvest, regenbroek en regenscherm ging ik van start.
De tocht verliep voor het grootste gedeelte op het grondgebied van Lauwe. We moesten dus de Leie of Golden River over. In de hoeve Delaere in Lauwe was er een rustpost en ik zou er driemaal passeren : er vertrokken van daaruit namelijk 2 lussen. De eerste lus van 7 km bracht me via Bramier tot bij het Preshoekbos. De paadjes lagen er weliswaar verzopen bij maar het was toch genieten van de natuur. De tweede lus was 8 km lang en stuurde me via de visvijvers van het Biezeveld naar een ander gedeelte van het Preshoekbos. Net voor ik de laatste maal bij de hoeve Delaere arriveerde, begon het op te klaren en stopte het met regenen. Eindelijk kon ik mijn paraplu opbergen. Op de terugweg naar Lauwe werden we nog getrakteerd op koffie en koffiekoeken in de sportwinkel Lauwers. Daar bovenop kregen de wandelaars nog een boekje met bonnen cadeau die in de winkel kunnen worden ingewisseld.
Toen ik opnieuw de Porseleinhallen in Wevelgem bereikte, gaf mijn wandel-GPS bijna 28 km aan.
Ik dronk nog een koffie en praatte nog wat na met enkele bevriende wandelaars.
Ondanks het regenweer was het een mooie tocht. Door het slechte weer kwamen er slechts een 700-tal wandelaars opdagen. De Wevelgemse wandelclub had meer verdiend.


Mijn foto's : Wevelgem 30 januari 2016







Labels: ,

2 reacties:

Op 1 februari 2016 om 07:44 , Blogger Guy (= Gwy) zei...

Het bar slechte weer van regen en striemende wind, heeft veel wandelaars thuis gehouden. Zelf heb ik er geen spijt van dat ik Wevelgem als uitgangsbasis koos. De verzorging was in de puntjes. Het parcours was bekoorlijk. De extra's voegden waarde toe.
Maar het weer, dat heeft een wandelorganisatie niet in de hand.

 
Op 1 februari 2016 om 18:12 , Blogger Didier Reynaert zei...

Volledig met je eens Guy

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage