<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 24 januari 2016: Geluwe (31 km)

zondag 24 januari 2016

24 januari 2016: Geluwe (31 km)

Tocht vanuit de Gapersgemeente "Gilwe".


Parkoers: Vanuit Geluwe naar Kruiseke en daar 2 plaatselijke lussen. Daarna vanuit Kruiseke naar het gehucht Terhand en daarna terug naar Geluwe.

Na de start in Geluwe ging het richting Kruiseke, een gehucht van Wervik. De wandelaars kregen meteen een eerste mooie veldweg geserveerd. Het parkoers volgde een tijdje het traject van de GR5A Zuid. Weldra doemde het kerkje van Kruiseke voor mij op. In de rustpost begroette ik enkele bevriende Euraudax-stappers en na een korte babbel vatte ik de eerste lus van 5km aan. Het parkoers volgde grotendeels de "Kruiseke-wandelroute" en ik werd beloond met mooie panorama's van het glooiende landschap en een mooi zicht op de Frans-Belgische Leievallei. Spijtig dat het grijze wolkendek en de lichte nevel het uitzicht enigszins belemmerden. Na mijn tweede doortocht in Kruiseke ging ik onmiddellijk van start voor de 2 de lus. Het parkoers liep nu in de richting van Beselare en onderweg merkte ik in de graskant enkele obussen uit de Eerste Wereldoorlog op. In 1914 lag deze streek in het middelpunt van de gevechten van de Eerste Slag om Ieper. Ook nu kregen de wandelaars enkele mooie modderige boerenwegels voorgeschoteld.
Na 18 km bereikte ik een derde keer Kruiseke en na een korte pauze ging ik terug op pad richting de wijk Terhand. De omloop maakte een ommetje door het Moeremaaibos en via de Molenwijk en een mooie kerkwegel kwam ik bij de laatste rustpost. Via rustige wegen en een passage door een klein bosje bereikte ik na 31 km de startzaal in het centrum van Geluwe.

De Wervikse wandelclub had gezorgd voor een prachtige Gaperstocht. Proficiat aan de organiserende club en de medewerkers.

Alhoewel ik dacht de streek rond Geluwe en Kruiseke reeds goed te kennen, moest ik na de wandeling mijn mening herzien. De parkoersverantwoordelijke slaagde er in om mij te verrassen en liet me heel wat voor mij onbekende veldwegen en onverharde paden ontdekken. De paadjes lagen er weliswaar heel drassig en modderig bij maar geen enkele wandelaar die hier om maalde.

Mijn fotoreportage: Geluwe 24 januari 2016










Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage