<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 8 november 2015 : Ligne (Adeps) (18 km)

zondag 8 november 2015

8 november 2015 : Ligne (Adeps) (18 km)

Wandeling in Le Pays d'Ath

De wandeltocht startte vanuit een schooltje in Ligne, een dorpje in Henegouwen en een deelgemeente van het Waalse stadje Ath.
Het parkoers ging eerst richting Moulbaix. In het dorpje staat een kasteel maar ik kon door de bomen slechts een glimp van het bouwwerk opvangen. Via enkele kerkwegels kwam ik bij het kerkje en wat verder bij de windmolen : "Moulin de la Marquise". Deze molen wordt naar het schijnt nog altijd als korenmolen gebruikt. Daarna ging het in de richting van Villers-Notre-Dame en verder naar Irchonwelz. Ik wandelde in de vallei van de Westelijke Dender en stak het riviertje over bij de vroegere watermolen : "Moulin du Gouffre". De terugtocht verliep via Villers-Notre-Dame en Villers-Saint-Amand.
Voor ik Ligne bereikte stapte ik over een stukje van de vroegere Romeinse Heirweg tussen Bavay en Velzeke (www.viabavayvelzeke.com).

Mijn fotoreportage : Ligne 8 november 2015

Kerkje van MoulbaixMoulin de la Marquise Moulbaix


Dendre Occidentale bij de Moulin du Gouffre


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage