<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 14 december 2014 : Loppem (22 km)

zondag 14 december 2014

14 december 2014 : Loppem (22 km)

Bosrijke tocht in de omgeving van Loppem : de bossen rond de abdij van Zevenkerken, het domein Beisbroek en Tillegembos


Onmiddellijk na de start vanuit de sporthal van Loppem werden de wandelaars het park van het kasteel van Loppem (www.kasteelvanloppem.be) ingestuurd. Het neogotische kasteel wordt momenteel gerestaureerd. Aan het einde van de Eerste Wereldoorlog verbleef Koning Albert I hier en was het kasteel het hoofdkwartier van het Belgische leger.
Daarna ging de tocht in de richting van Zedelgem en kwam ik een tijdje later bij het kasteel Ter Loo en maakte er een ommetje in het park rond het kasteel.
Na ruim 8 km bereikte ik voor de eerste maal de Sint-Andriesabdij van Zevenkerken. Hier was er een rustpost. Daarna stapte ik door de bossen in de omgeving van de abdij en door het natuurgebied van de watermolenvijver. Na de 2de doortocht in de abdij ging het dan richting de Brugse kasteeldomeinen Beisbroek en Tillegembos. Ik passeerde in het domein Beisbroek het kasteel Tudor (gebouwd in Tudorstijl) en wat later stapte ik de drukke autoweg onderdoor en kon een glimp opvangen van het "Lac van Loppem". Dit kunstmatige meer was vroeger een bekende recreatieve plaats in de regio maar ligt er nu verlaten bij. Na 22 km bereikte ik opnieuw het startzaal in Loppem.

Het parkoers op RouteYou : Loppem 14 december 2014


Mijn fotoreportage : Loppem 14 december 2014

Kasteelpark LoppemKasteel Ter Loo


Sint-Andriesabdij Zevenkerken






Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage