<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 22 juni 2014 : Amougies (Adeps) (21km)

zondag 22 juni 2014

22 juni 2014 : Amougies (Adeps) (21km)

De tocht startte vanuit Amougies, een dorp gelegen aan de Waalse kant van de Kluisberg, en een deelgemeente van Mont-de-L'Enclus. Iets voor 10 uur ging ik van start voor 20 km. In het eerste gedeelte van de tocht maakte ik kennis met het golvende landschap ten zuiden van Amougies. Daarna beklom ik vanuit Russignies (Rozenaken) via de Côte de Trieu (ofwel Knokteberg) de Kluisberg. Deze helling is vooral bekend vanwege de Vlaamse wielerklassiekers (oa de Ronde van Vlaanderen) die hier jaarlijks in het voorjaar passeren. De onverharde weg boven op de Kluisberg leidde me door het Kluisbos, op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië naar de Vierschaar. Ik genoot van het mooie panorama over het Waalse landschap en in de verte zag ik de Mont-Saint-Aubert en zelfs de flatgebouwen van de agglomeratie Lille-Roubaix-Tourcoing.
Ik hoopte eventjes te kunnen rusten en iets te drinken op het terras aan de Vierschaar, maar alles was er gesloten. Dus vervolgde ik mijn tocht over de flanken van de Kluisberg. Na 16 km, vroeger dan verwacht, bereikte ik opnieuw de startzaal en wandelde daarna nog de omloop van 5 km.

Het parkoers op RouteYou : Amougies 22 juni 2014

Enkele foto's : Amougies 22 juni 2014


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage