<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 11 mei 2014 : Lauwe (29km)

zondag 11 mei 2014

11 mei 2014 : Lauwe (29km)

Ik schreef me in voor het parkoers van 26 km. Via enkele mooie wandelwegen trokken we richting Aalbeke. De trage wegen in Lauwe, Menen en Rekkem zijn sedert vorig jaar allemaal voorzien van naamplaatjes : onder meer de Statiewegel, de Krinkelwegel, de Pontwegel en de Biezeveldwegel lagen op het parkoers. Via het Preshoekbos en de Kapelhoek en de vernieuwde dorpskern van Aalbeke bereikte ik de eerste rustpost in het café de Melkerij. De wandelaars die hadden gekozen voor de langste afstand, waaronder ondergetekende, kregen hier een lus voorgeschoteld.
Ik passeerde de Hoogmolen en via Markesteert en de Talpenhoek kwam ik tot bij de industriezone van Moeskroen. Op deze lus maakten de wandelaars kennis met de vele kerkwegels rond Aalbeke.
Via de Sterhoek bereikte ik een 2 de maal de rustpost in het café. De volgende controlepost was in Marke en deze bereikte ik via de enorme opslagplaats van Houthandel Vandecasteele en de villawijk Sint-Anna. Ik daalde af naar Marke via een mooie wegel op de Pauvre Leute. Na een korte pauze in Marke stapte ik verder langs de oevers van de Markebeek en tenslotte over het onverhard pad langs de Leie. Via het Biezeveld, met zijn visvijvers, en een woonwijk kwam ik na 29 km opnieuw in de startzaal. Uiteindelijk had ik dus een 3-tal kilometer meer gestapt dan voorzien. Maar niet geklaagd want de parkoersverantwoordelijke was er in geslaagd om de wandelaars een mooie tocht aan te bieden.


De route : Parkoers Lauwe 11 mei 2014

De fotoreportage : Lauwe 11 mei 2014


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage