<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 26 januari 2014 : Beselare (17km)

zondag 26 januari 2014

26 januari 2014 : Beselare (17km)

Warme Wijntocht
organisatie : Drevetrotters Zonnebeke.

Ik startte iets voor 9 uur vanuit het heksendorp Beselare. Het OC de Leege Platse deed dienst als startzaal. De parkoersmeester stuurde de wandelaars in een wijde boog rond de dorpskom van de Zonnebeekse deelgemeente, dat op een heuvelrug ligt in het golvende landschap tussen Ieper en Menen.
Ik had me ingeschreven voor de omloop van 17km en via de Reutelhoek en Polderhoek stapte ik naar Geluveld. Hier was er een rustpost ingericht. Net voor de dorpskern van Geluveld kwam ik voorbij het kasteel Keingiaert de Gheluvelt, dat tijdens de eerste wereldoorlog volledig vernield werd. Het kasteel werd nadien vanaf 1926 heropgebouwd onder leiding van de eerste vrouwelijke burgemeester van België.
Vanuit Geluveld stapte ik een lus die me tot bij de Poezelhoek leidde. De streek lag tijdens de Groote oorlog aan het front. Een opgegraven obus langs de kant van de weg herinnerde me aan deze gruwel. Geluveld ligt aan de weg tussen Menen en Ieper ( de Menin Road of Ypernstrasse), die tijdens de oorlog strategisch zeer belangrijk was. Na de 2de doortocht in de rustpost vatte ik de terugweg aan richting Beselare. Onderweg werden de wandelaars door de wandelclub nog getrakteerd op een bekertje warme wijn of fruitsap.

Hier kun je enkele foto's bekijken : Foto's Beselare 26 januari 2014

Het parkoers : RouteYou


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage