<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 6 april 2015 : Hoenderloo (Nederland) (18 km)

maandag 6 april 2015

6 april 2015 : Hoenderloo (Nederland) (18 km)

Spelderholt en Het Leesten

De GPS-track had ik via de site www.wandelzoekpagina.nl gedownload en op mijn wandel GPS opgeladen.
De route startte aan het mooie witte kerkje van Hoenderloo, het Heldringkerkje. Voor het dorpshuis staat een zandstenen beeld van de "plaggensteker", het symbool van Hoenderloo en omgeving. Het plaggen steken was vroeger voor de inwoners van het plaatsje de belangrijkste broodwinning.
De wandeling ging door de Veluwse bossen ten noorden van Hoenderloo richting Ugchelen. Via zandwegen en kleinere kronkelende weggetjes bereikte ik het bosgebied Bruggelen. De wandelroute volgde een tijdje het traject van het Marskramerpad, een Lange-Afstand-Wandelpad (LAW3) van 360 km dat van Den Haag naar Bad Bentheim loopt (Marskramerpad).
Wat later kwam ik bij een mooi stuk heide en het natuurgebied "het Leesten". Hier ontmoette ik heel wat wandelaars met loslopende honden en stelde na een poosje vast dat ik in een "hondenlosloopgebied" wandelde. Dit is een zone waar men zijn viervoeter vrij (niet-aangelijnd) mag laten lopen.  Ik was zowat de enig wandelaar zonder hond en voelde mij een beetje als een indringer in een domein waar ik niet thuis hoorde.
Daarna ging het door de bossen terug richting Hoenderloo.
Dit was mijn tweede tocht (zie ook Hoenderloo 4 april 2015) doorheen de mooie natuur van de Veluwe. Het is een prachtig wandelgebied en ik besef dat ik hier de volgende keer moet terugkeren wanneer de heide bloeit, al heeft de natuur in deze tijd van het jaar ook zijn charmes.


Mijn fotoreportage : Hoenderloo 6 april 2015








Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage