<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 26 april 2015 : Zerkegem (20 km)

zondag 26 april 2015

26 april 2015 : Zerkegem (20 km)

Wandeling doorheen Groot-Jabbeke.

De wandeltocht startte vanuit Zerkegem, een deelgemeente van Jabbeke. Ik volgde eerst een tijdje het traject van het "Ter Wallepad" in de richting van Snellegem. Onderweg passeerde ik de boerenmolen, een stenen windmolen en wat verder een oorlogsmonument, op de plaats waar een bommenwerper neerstortte in 1943. Na een 8-tal kilometer bereikte ik Jabbeke. De wandelclub had hier een wandellus uitgepijld die mij tot bij het vrijetijdscentrum , de drukke autoweg E40 en het recreatiedomein Klein Strand bracht. Na de tweede doortocht in Jabbeke wandelde ik doorheen het Flamincka Park, een residentiële woonwijk met exclusieve villa's. Enkele van deze riante villa's liggen echter naast de autostrade en het voorbijrazende verkeer maakt een dermate hels lawaai dat ik de bedenking maakte dat ik hier voor geen geld van de wereld zou willen wonen. Via het Maskobos en het "moordenaarsbos" bereikte ik de laatste rustpost in de serres van een sierplantenbedrijf in Zerkegem. Er restten nog een 4-tal kilometer. Op de terugweg passeerde ik nog de zuivelboerderij "Baliehof". Hier wordt de melk van de eigen koeien gebruikt om op ambachtelijke wijze kaas en andere zuivelproducten te bereiden.

Enkele foto's : Zerkegem 26042015

Boerenmolen Snellegem


Flaminca Park in Jabbeke





Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage