<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 26 maart 2016: Oeffelt - Overloon (Nederland) (26 km)

zaterdag 26 maart 2016

26 maart 2016: Oeffelt - Overloon (Nederland) (26 km)

Een stukje Maas- en Peelliniepad van Oeffert naar Overloon.

Dit streekpad in het noordoosten van de Nederlandse provincie Noord-Brabant is 122 km lang en verkent het Land van Cuijk.
Het traject had ik opgeladen op mijn GPS via de site van Wandelnet.nl : Maas en Peelliniepad.

Ik wandelde langs de Maas, over zandpaden door bossen, heidevelden en rivierduinen en doorheen het karakteristieke Maasheggenlandschap. Typisch voor dit landschap is dat vele, kleine percelen van elkaar gescheiden zijn door heggen van meidoorn en sleedoorn.

Langs de Maas in Oeffelt wandelde ik voorbij enkele "rivierkazematten". Deze militaire bouwwerken werden opgetrokken in de jaren 30 van de vorige eeuw ter verdediging van de Maaslinie. Deze verdedigingslinie moest een Duitse inval vertragen.
Ik passeerde onderweg kleine dorpjes in het Maasdal: Beugen, Boxmeer, Vierlingsbeek en Holthees. In Vierlingsbeek pauzeerde ik eventjes in Herberg Thijssen. Ik vervolgde mijn tocht langs de Molenbeek naar Holthees en stopte eventjes bij de mooie Mariakapel. Het traject van het Pieterpad, de bekendste wandelroute van Nederland, volgt hier tussen Vierlingsbeek en Holthees het Maas- en Peelliniepad. Vooraleer ik in Overloon aankwam wandelde ik nog door een mooi natuurgebied: de Overloonse Duinen.



Mijn foto's : Oeffert - Overloon 26 maart 2016








Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage