<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 7 oktober 2012 : Wachtebeke (Overslag) (24km)

zondag 7 oktober 2012

7 oktober 2012 : Wachtebeke (Overslag) (24km)


De startplaats van de tocht was gelegen in Overslag. Midden in dit dorp vindt men 4 grenspalen (uit 1843) die de grens vormen tussen België en Nederland. De landsgrens snijdt Overslag doormidden. De helft van de bewoners van Overslag zijn bijgevolg Belgen en de andere helft Nederlanders.
Het Belgische gedeelte van Overslag hoort bij Wachtebeke, terwijl het Nederlandse  gedeelte bij Terneuzen is gevoegd.

Het plaatselijke Feestcomité organiseerde hier de “Zwarte Ruitertocht”. Ik koos voor de omloop van 24 km. Kort na de start passeerde ik meteen de landsgrens bij de grenspaal 297. Op deze plaats staat eveneens een Oostenrijkse grenspaal uit 1770.

Via de Moerbekepolderweg en de Rode Sluisweg bereikte ik de “Grote Kreek” op het grondgebied van Moerbeke. Deze kreek maakt deel uit van het Wachtebeeks krekengebied.

De eerste rustpost bereikte ik na 9km en was gelegen in de wijk Kruisstraat.
Na een korte rust ging het verder via de kreek het “Pereboomsgat”, gelegen op de grens, en via de lange en kronkelende Kloosterweg wandelde ik in de richting van Zuiddorpe.

Dit is een dorp in Zeeuws-Vlaanderen, gelegen ten zuiden van de stad Axel.
In het gemeenschapshuis ’t Kaaike van Zuiddorpe was de 2de rustpost voorzien en hier stonden reeds 17km op mijn teller.

Via de Sint-Elooipolder en de Sint-Elooiskreek bereikte ik de Overslagdijk , gelegen op de landsgrens , en uiteindelijk opnieuw de startzaal in Overslag.
Het was een rustige tocht in de grensstreek door polders en langs kreken en waterlopen.

Hier mijn fotoreportage :Wachtebeke (Overslag) 07oktober 2012#

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage