<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 2 april 2016: Kooigem (22 km)

zaterdag 2 april 2016

2 april 2016: Kooigem (22 km)

Wandelnetwerk Land van Mortagne


We kozen de kleinste Kortrijkse deelgemeente Kooigem als startplaats voor onze tocht.
Het dorpje kwam eind vorig jaar uitgebreid in de media toen het werd omgedoopt tot Bevergem naar de gelijknamige TV-reeks die hier deels werd opgenomen. Het Land van Mortagne is een mooie wandelstreek ten zuiden van Kortrijk en ligt in het mooie golvende landschap tussen Leie en Schelde. Het parkoers had ik uitgetekend met de routeplanner van www.wandelknooppunt.be en uitgeprint en op mijn GPS-opgeladen.

Eventjes buiten Sint-Denijs maakten we een praatje met een man die ons vertelde dat hij binnen enkele maanden te voet op pelgrimstocht naar Santiago de Compostela vertrekt. Vorig jaar had hij de Camino Frances gewandeld vanuit Saint-Jean-Pied-de-Port maar dit jaar vertrekt hij vanuit zijn woonplaats. We wensten hem veel succes.

Na de wandeling dronken we nog iets in het bekende Kooigemse volkscafé Sint-Laurentius.

Niettegenstaande ik de kleine paadjes en onverharde wegen van de regio in het verleden reeds uitgebreid had verkend, blijft deze streek mij ten zeerste bekoren.

Mijn fotoreportage : Kooigem 2 april 2016











Labels: , ,

3 reacties:

Op 3 april 2016 om 11:58 , Blogger Unknown zei...

Terug een mooie wandeling Didier..de bovenste foto vind ik heel mooi !

 
Op 3 april 2016 om 11:58 , Blogger Unknown zei...

Terug een mooie wandeling Didier..de bovenste foto vind ik heel mooi !

 
Op 4 april 2016 om 20:34 , Blogger Didier Reynaert zei...

Bedankt Marleen

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage