<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 14 juni 2015 : Basècles (Adeps) (19 km)

zondag 14 juni 2015

14 juni 2015 : Basècles (Adeps) (19 km)

Op stap met stafkaart.


organisatie : les Amis de la Nature (Basècles)

Marche d'orientation

Het was mijn eerste deelname aan een "orientatiewandeling" van Adeps. Op een NGI-stafkaart in de startzaal had de organisator een 10-tal punten aangeduid. De deelnemers moesten daarna op het terrein met behulp van een stafkaart van het ene punt naar het andere punt wandelen zonder dat het parkoers vooraf werd uitgepijld.
We hadden de keuze uit een parkoers van 4, 8 of 16 kilometer. Ik koos voor de omloop van 16 km en schafte mij een stafkaart van de regio Beloeil-Tertre aan (NGI 45/1-2), waarop ik de controlepunten met een potlood kopieerde.
Ik passeerde achtereenvolgens Quevaucamps, Stambruges, Grandglise en Blaton. Elk controlepunt was aangeduid met een rood-witte markering met daarop een letter. Wanneer men alle letters in de goede volgorde noteerde, kon een woord worden gevormd.
Van Stambruges tot Blaton wandelde ik een 5-tal kilometer langs het kanaal Blaton-Ath en passeerde onderweg een 10-tal sluizen.
Na drie uur wandelen en 19 km, bereikte ik opnieuw de startzaal in Basècles. Het was een aangename eerste kennismaking met het "orientatiewandelen".


Mijn foto's : Basècles 14 juni 2015









Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage